Většina hráčů loterie ví, že jackpot stále narůstá astronomických hodnot, ovšem stále existuje značná část sázkařů, kteří o samotném pojmu navyšování jackpotu nemají jasno. Všichni kupujeme loterijní tikety v naději, že se paní štěstěna dříve nebo později usměje i na nás a my vyhrajeme vysněný jackpot. Velmi často se však stává, že nikdo nemá tiket, který obsahuje všechna výherní čísla. Co se stane v takovém případě?
Co znamená růst jackpotu?
V případě, že nikdo nemá výherní tiket, jehož čísla zcela odpovídají číslům ve slosování, částka jackpotu se přesune na následující plánované slosování. Jednoduše řečeno částka přidělená na jakpot, nemohla být nikomu nárokována, jelikož nikdo netrefil požadovaná čísla. Je tedy přidána k nejvyšší výhře v nadcházejícím slosování. Nicméně pravidla a pravidla upravující převrácení hlavních loterijních jackpotů se napříč loteriemi liší.
Některé loterie mají jackpoty, které zůstávají uzavřené nebo fixované, například loterie Šťastných 10, kde je jackpot pevně stanovený a nemění se. Zatímco jiné mají určenou pouze minimální částku a následně s každým slosováním, kdy není žádný výherce jackpot roste. Například jackpot Sportky
Existuje nějaký jackpot limit?
Záleží na loterii. Například jackpot Sporky může růst, až do nekonečných astronomických hodnot. Existují však i loterie jako EuroJackpot, kerá má nastavený limit. Eurojackpot může tedy narůst maximálně do výše 2,45 miliard Kč a následně už se nenavyšuje.
Určitě si teď říkáte, co se dejě s penězi, když jackpot dosáhne svého maximálního limitu a opět nikdo nevyhraje. Nemusíte se bát, peníze putují k navýšení druhého výherního pořadí.
Ovlivňuje růst jackpotu prodej tiketů?
Samozřejmě! Není třeba zdůrazňovat, že když se částka jackpotu postupně nafoukne, tak se nafoukne i představa samotných sázkařů. V tuto chvíli začínájí sázet i lidé, kteří běžně loterii nehrají. Zkrátka tendence růstu jackpotu a počet vsazených tikeů spolu jednoznačně koreluje. Pravidelní hráči, ani lidé, kteří často nesázejí, nemohou odolat pokušení nákupu co nejvíce lístků v naději, že jeden z těchto tiketů se může stát vstupenkou k bohatsví.
Fronta na loterijní tikety US Powerball v roce 2016 dlouhá na ři hodiny čekání
Největsi růs jackpotu v ČR
V České republice považujeme za nejvyšší násrut loterijního jackpotu samotný český rekord v loterii Eurojackpot. Do dne 15. 5. 2015 než byl vyhrán rekordní jackpot českým sázkařem, tak doslo k jedenácti hrám bez výhry jackpotu. Můžeme tedy říct, že jackpot byl navýšen hned 11x.
Líbil se ti tento článek?
0%
Autor obsahu
Ondřej Krejčí
Redaktor · Loterie
O loterie se zajímám již od roku 2011 a dodnes se mě tento koníček drží. V roce 2016 jsem založil o loteriích web Vyhraj.com, který jsem následně v roce 2017 prodal, avšak za podmínek, že budu moci stále publikovat na téma loterií a stíracích losů. Nyní jste na webu, který má s novými majitely nový kabát a mnohem více informací.
Ministerstvo financí varuje: Účastí na hazardní hře může vzniknout závislost.
Souhlas s použitím cookies
Na našem webu používáme cookies, mimo jiné za pomoci Google nástrojů. Díky nim umíme správně zobrazit obsah, zjistíme, co se na webu děje a nabídneme vám reklamy na míru. Pro více informací mrkněte sem.
Nutné
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout. Jejich konkrétní výpis naleznete zde: https://vyhraj.cz/zasady-cookies/#cookie-list
Preferenční
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem. Jejich konkrétní výpis naleznete zde: https://vyhraj.cz/zasady-cookies/#cookie-list
Statistické
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference. Jejich konkrétní výpis naleznete zde: https://vyhraj.cz/zasady-cookies/#cookie-listTechnické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketingové
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely. Jejich konkrétní výpis naleznete zde: https://vyhraj.cz/zasady-cookies/#cookie-list