1000 free spins + 200 000 Kč vstupní bonusy! 💎
Pro velké hráče máme velké bonusy. Zadej svůj email a přijdou ti během minuty. Hodně štěstí!
Vleklé soudní spory nejsou ve světě hazardu a loterií žádnou novinkou nebo dokonce výjimkou. Důvodem může být mimo jiné to, že hazardní zákon vstoupil v platnost teprve nedávno, a to konkrétně dne 1.1.2020. A co se u soudu stalo tentokrát? Na to se podíváme v dnešním článku.
Finanční úřad podal po kontrole žalobu na Fortunu z důvodu porušení hazardního zákonu. Ta se proti žalobě ohradila, ale dne 20.4. 2023 byla v Brně tato stížnost Fortuny proti rozhodnutí soudního sporu, ve kterém Fortuna nakonec prohrála, zamítnuta. O co přesně se jednalo, proč soudní spor skončil 0:1 ku prospěchu finančáku a z jakého důvodu byla stížnost Fortuny proti rozhodnutí soudu zamítnuta?
Sázková společnost Fortuna 1. 2. 2017 v 18:00 na svých oficiálních internetových stránkách představila marketingovou akci s názvem 10% cashback za proherní tikety. Co přesně pro cashback musel zákazník udělat?
Postup byl jednoduchý. Ze všeho nejdříve bylo nutné si založit zákaznický účet na webu Fortuny a začít sázet pre-match nebo LIVE sázky na sportovní utkání.
A jaké byly podmínky k získání peněz zpět? Museli jste prohrát! Fortuna vám totiž vyplatila peníze zpět pouze za každou prohranou sázenku, a to již zmiňovaných 10 % vašeho vkladu. Pokud jsi tedy vsadil na libovolný zápas tiket v hodnotě 1 000 Kč a sázku jsi pohrál, dostal jsi 100 Kč zpět.
Ač se zdá možná nabídka neodolatelná, bylo zde pár věcí, které mohli sázkaře od účasti v této akci odradit. Bylo to například pravidlo, kterým se Fortuna zavázala vyplatit pouze caschback v minimální výši 100 Kč a maximální výši 500 Kč denně. Pokud jste tedy vsadili tiket za 10 000 Kč a prohráli jste, získali jste zpět pouze 500 Kč. Další zádrhel byl také v tom, že získané peníze bylo možné využít pouze na další sázení.
Cashback v překladu znamená doslova peníze zpět. Jedná se o reklamní akci, díky které můžeš získat předem určená procenta z utracené částky za tvé nákupy zpět na svůj bankovní účet (čím více utratíš, tím více se ti vrátí). Většinou této marketingové strategie využívají e-shopy.
Schválený herní plán Fortuny žádným způsobem neumožňoval vyplatit výhru (nebo také částečný cashback), pokud sázkař nepodal výherní tiket. Herní plán umožňuje vrácení vynaložených peněz pouze za předpokladu, že se jedná o neplatnou sázku.
Nepomohla ani skutečnost, že se Fortuna v soudním sporu hájila tím, že marketingovou akci 10% cashback nazvala spotřebitelskou soutěží. Zákon o hazardních hrách totiž nedovoluje, aby spotřebitelská soutěž měla prvky hazardní hry.
Bohužel se nemohlo jednat ani o marketingový bonus, protože 10% cashback byl vázán na výsledek konkrétní hazardní hry. O marketingovou akci by se jednalo pouze v případě, že by vrácení peněz s konkrétní hazardní hrou nijak nesouviselo a peníze se vypláceli např. zpět ze všech podaných tiketů (ne pouze těch proherních).
Kontroloři z finančního úřadu vsadili 100 Kč na tiket s využitím cashback akce, sázku prohráli a získali tak 10 Kč zpět na svůj herní účet. To je přesvědčilo o porušení hazardního a loterijního zákona ze strany Fortuny, a proto byla posléze z Ministerstva financí České republiky Fortuně uložena pokuta ve výši 100 000 Kč.
Ministryně financí během soudního sporu uvedla, že kdyby Fortuna předem plánovaně změnila herní plán a požádala o schválení dle zákonu o hazardních hrách, dalo se tímto způsobem porušení zákona předcházet.