O loterie se zajímám již od roku 2011 a dodnes se mě tento koníček drží. V roce 2016 jsem založil o loteriích web Vyhraj.com, který jsem následně v roce 2017 prodal, avšak za podmínek, že budu moci stále publikovat na téma loterií a stíracích losů. Nyní jste na webu, který má s novými majitely nový kabát a mnohem více informací.
Loterie na silnici jako odměna za poslušnost
Motivace. To je to slovo. Už od školních let nás učitelé motivovali hvězdičkami a černými puntíky. Někdo byl zkrátka rebel a sbíral černé puntíky schválně, většina z nás však chtěla hvězdičky. A pak? Pak přišly na řadu známky, to už šlo do tuhého, už bylo těžší udržet „hvězdičky“, rozumějte jedničky a nikdo moc už nechtěl dostávat „černé puntíky“, rozumějte špatné známky. Ale teď se podržte! Slyšeli jste už o něčem podobném motivačním a zároveň výchovném pro dospělé? Samozřejmě, jsou to různé odměny v práci, ale to teď na mysli nemáme. Není totiž loterie jako loterie a možná to nejsou ani Euromiliony, ale švédské koruny, co na tom v Evropě to je a peníze to také jsou!
Psal se rok 2010, když ve Švédsku spustili jednu kampaň, jejíž myšlenkou bylo, že zábava může učinit lidi lepší. Ve Stockholmu tak začali motivovat a odměňovat řidiče za dodržování rychlosti. Ptáte se jak? Nejúčinnějším možným prostředkem. Penězi přeci. A abychom byli přesní, tak loterií.
Přesněji se jedná o kampaň Volkswagenu, která se nazývá Speed Camera Lottery. Není to však tak jednoduché, jak by se na první pohled mohlo zdát. Peníze za kázeň nedostane každý, ale pouze vylosovaný v loterii. Kamera zaznamená jak ty, kteří jedou ukázněně a dle předpisů, ale i ty piráty, kteří předpisy nectí. Zatímco z ukázněných řidičů vyhraje jen někdo, ti, kteří mají těžkou nohu na plynu, „vyhrávají“ všichni. Vyhrají pokutu. Právě z těchto pokut jsou pak vypláceny odměny ukázněným řidičům.
A kolik že výhra v této loterii činí?
Jak se Speed Camera Lottery osvědičila?
- Průměrná rychlost v těchto místech byla snížena o 22 %.
- Volkswagen na tom vydělal a jeho podíl na švédském trhu se ze 4 % zvýšil na 12,9 % a jejich prodeje se zvýšily o 3,9 %.
- V roce 2011 získal Volkswagen na festivalu kreativity Cannes Titanium award.