Motivace. To je to slovo. Už od školních let nás učitelé motivovali hvězdičkami a černými puntíky. Někdo byl zkrátka rebel a sbíral černé puntíky schválně, většina z nás však chtěla hvězdičky. A pak? Pak přišly na řadu známky, to už šlo do tuhého, už bylo těžší udržet „hvězdičky“, rozumějte jedničky a nikdo moc už nechtěl dostávat „černé puntíky“, rozumějte špatné známky. Ale teď se podržte! Slyšeli jste už o něčem podobném motivačním a zároveň výchovném pro dospělé? Samozřejmě, jsou to různé odměny v práci, ale to teď na mysli nemáme. Není totiž loterie jako loterie a možná to nejsou ani Euromiliony, ale švédské koruny, co na tom v Evropě to je a peníze to také jsou!
Psal se rok 2010, když ve Švédsku spustili jednu kampaň, jejíž myšlenkou bylo, že zábava může učinit lidi lepší. Ve Stockholmu tak začali motivovat a odměňovat řidiče za dodržování rychlosti. Ptáte se jak? Nejúčinnějším možným prostředkem. Penězi přeci. A abychom byli přesní, tak loterií.
Přesněji se jedná o kampaň Volkswagenu, která se nazývá Speed Camera Lottery. Není to však tak jednoduché, jak by se na první pohled mohlo zdát. Peníze za kázeň nedostane každý, ale pouze vylosovaný v loterii. Kamera zaznamená jak ty, kteří jedou ukázněně a dle předpisů, ale i ty piráty, kteří předpisy nectí. Zatímco z ukázněných řidičů vyhraje jen někdo, ti, kteří mají těžkou nohu na plynu, „vyhrávají“ všichni. Vyhrají pokutu. Právě z těchto pokut jsou pak vypláceny odměny ukázněným řidičům.
A kolik že výhra v této loterii činí?
To je různé, ale jeden řidič si přišel například na v přepočtu cca 3000 dolarů. Bylo zjištěno, že pro řidiče je zajímavější 10 % šance na výhru 100 dolarů, než 100 % šance na výhru 10 dolarů. Řidiči tak neustále přemýšlí, jestli vyhráli nebo ne, což je jednak vzrušující a také velmi zábavné. Ihned tak řidiči poznají, zda jsou zařazeni do slosování o výhru anebo mohou očekávat pokutu. Když totiž jedou správnou rychlostí, zobrazí se na displeji rychlostí tabule palec nahoru, což znamená, že se stali součástí loterie, když rychlost překročí, tak se ukáže palec dolů.
Jak se Speed Camera Lottery osvědičila?
Průměrná rychlost v těchto místech byla snížena o 22 %.
Volkswagen na tom vydělal a jeho podíl na švédském trhu se ze 4 % zvýšil na 12,9 % a jejich prodeje se zvýšily o 3,9 %.
V roce 2011 získal Volkswagen na festivalu kreativity Cannes Titanium award.
Líbil se ti tento článek?
0%
Autor obsahu
Ondřej Krejčí
Redaktor · Loterie
O loterie se zajímám již od roku 2011 a dodnes se mě tento koníček drží. V roce 2016 jsem založil o loteriích web Vyhraj.com, který jsem následně v roce 2017 prodal, avšak za podmínek, že budu moci stále publikovat na téma loterií a stíracích losů. Nyní jste na webu, který má s novými majitely nový kabát a mnohem více informací.
Na našem webu používáme cookies, mimo jiné za pomoci Google nástrojů. Díky nim umíme správně zobrazit obsah, zjistíme, co se na webu děje a nabídneme vám reklamy na míru. Pro více informací mrkněte sem.
Nutné
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout. Jejich konkrétní výpis naleznete zde: https://vyhraj.cz/zasady-cookies/#cookie-list
Preferenční
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem. Jejich konkrétní výpis naleznete zde: https://vyhraj.cz/zasady-cookies/#cookie-list
Statistické
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference. Jejich konkrétní výpis naleznete zde: https://vyhraj.cz/zasady-cookies/#cookie-listTechnické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketingové
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely. Jejich konkrétní výpis naleznete zde: https://vyhraj.cz/zasady-cookies/#cookie-list