Menu

Jak přemýšlí bohatí lidé?

Jak přemýšlí bohatí lidé.

Jak přemýšlí bohatí lidé.

Začneme-li se bavit o bohatých lidech, všechny nás napadne luxusní vila, obrovské party a nespočet nul na účtu. Míváme pocit, že takový lidé měli prostě štěstí. Bylo jim přáno. Ale je to vždy tak?

Pojďme se spolu podívat na to, jak bohatí lidé přemýšlí. Co je u nich jiné než u nás a jak ke svým penězům přišli. Šlo opravdu jen o štěstí? Nebo to je takticky promyšlený způsob života. Podíváme se spolu na to, jaké kroky v myšlení i jednání udělalo bohaté bohatými.

Šetřím a jsem na to pyšný

Všichni známe kupóny křičící na nás z magazínů, časopisů, ale i z letáků našeho oblíbeného obchodu. Barevné lístky slibujíc 50% slevy, slevu 10 korun na určitý druh zboží nebo oznamující slevové kódy na celý nákup. Jo. Tak přesně tohle je malý krok k tomu stát se bohatým.

„Vypadá to, jako by vám do tváře zíraly dolarové bankovky.“ uvedla Hilary Swank pro moderátorku talk show.

Chodíme ke stejnému kadeřníkovi

Bez ohledu na stav účtu, většina bohatých lidí nezaplatí za kadeřníka více než ty. Z výzkumu vědců z Výzkumného ústavu průzkumu, z Georgie v Americe, vyplývá, že milionáři nezaplatí u kadeřníka v průměru více než 16 dolarů (cca 360 korun).

Méně odpadu, více užitku

Nevyhazujeme, používáme znovu. Bez ohledu na cenu dané věci, snaží se bohatí lidé věci využívat do poslední chvíle, co daná věc slouží svému účelu. Bavíme se o lidech, kteří se díky svému myšlení stali oprávněně bohatými, i tenhle malý krok je důležitý.

Hezky tento krok vystihuje poznámka, kterou uvedl Pat Brennan, spolumajitel společnosti Brennan Builders, pro zahraniční web –

„Jednou moje vnučka vyhazovala papíry, na nichž bylo několik kancelářských sponek. Řekl jsem jí, aby si je sundala, že je příště může znovu použít. Ona ale odvětila – „Víš, jak jsou levné sponky?“ Odvětil jsem jen: „Víš, jak daleko se dokáže cent zakutálet, když ho potřebuješ?“

Nenecháme se odbýt, jdeme si za svým

Jedna z důležitých vlastností bohatých je cílevědomost. Díky ní si jsou jistí tím, čeho chtějí dosáhnout a jdou si za tím, bez ohledu na okolnosti. Neodstoupí po první prohře, po první nabídce nebo po prvním, často ani druhém selhání. Zároveň se však snaží dělat vše pro to, aby k tomu nedošlo.

Tato vlastnost je důležitá i v případě vyjednávání lepších podmínek, lepšího platu, hodí se při reklamování zboží nebo jakékoli jiné komunikaci, kde chcete něčeho dosáhnout.

„Jednou jsem šel až k vedoucímu zákaznické podpory ve společnosti Dell, jelikož jsem měl počítač jejich značky a ten se pokazil. Ten počítač byl po záruce, a i přesto mi druhý den poslali nový. Pokud jste ochotni jít nahoru, velmi pravděpodobně se dostanete k někomu, kdo je ochoten porušit pravidla, aby napravil vaši stížnost a problém vyřešil.“ — August Turak, pro zahraniční web.

Nebojíme se, přijímáme rizika

Tento bod souvisí s bodem výše. Spolu s cílevědomostí souvisí i to, že se bohatí lidé nebojí riskovat. Přijímají možnost pádu a neúspěchu, ale věří ve svou stálost a schopnost odhadnout rizika. Víra v sebe, v dílu zvládnout situaci, je tak dalším malým krokem k úspěchu a bohatství.

Peter Shankman, známý americký podnikatel, začal se svým podnikáním v 90. letech. A byť je dnes bohatý a známý člověk, začal z nouze. V 90. letech propouštěla jeho firma 300 lidí, mezi nimi i samotného Petera. Ve stejný moment však vycházel film Titanic. Peter na nic nečekal, chytil se příležitosti a za své poslední peníze na nájem nechal natisknout 500 triček s nápisem ‘It sank. Get over it.‘ („Potopilo se to. Přenes se přes to.“). Trička prodal během šesti hodin, a se svým úspěchem se pochlubil do státních novin. Ty mu svým článkem udělaly reklamu a během následujících týdnů měl web, na kterém prodal přes 10 tisíc triček.

Závěrem…

Prošli jsme si tady spolu pět bodů, o tom, jak přemýšlí bohatí lidé. Jak se bohatí, stali bohatými. Pojďme si to spolu ještě shrnout, v pár bodech, pro upřesnění:

  • Ve světě bohatých je jednoduchá rovnice – ušetřit rovná se vydělat.
  • Využívat slevové kódy není hanba, ale cesta jak ušetřit.
  • Neutrácet za zbytečné věci – např. dražší kadeřník, když chcete vlasy stejně jen sjet strojkem – rovná se vydělat.
  • Využívat věci do posledního dne jejich použitelnosti.
  • Neplýtvat věcmi, jen proto, že jsou levné.
  • Nenechat se uchlácholit, měj pevně daný (reálný) cíl a běž si za ním.
  • Smlouvej, domlouvej, vyjednávej.
  • Občas je potřeba přijmout riziko.
Líbil se ti tento článek?

Autor obsahu

Související články

Přidej komentář

Odeslaním souhlasíš se zpracováním osobních údajů.
Zatím nebyly přidány žádné komentáře.