Sazka je jedna z nejznámějších značek v České republice, dokonce odolala bankrotu před čtyřmi roky. V dnešní době vlastní značku Karel Komárek, který má ohromné plány, hodlá vytvořit značku evropského trhu.
V roce 2013 se stal vlastníkem Sazky Karel Komárek, který se hodlá na expanzi značky do Evropy. K tomuto plánu se spojil s dalším významným investorem Jiřím Šmejcem. Oba mají v hazardním průmyslu velké zkušenosti a mají společný cíl se společností Sazka, což je významně spojuje. Společně investovali do Řecké loterie OPAP a rakouské společnosti Casinos Austria. Založili tak společný nadnárodní holding Sazka Group.
Jejich investiční společnosti KKCG a EMMA Capital zažádaly o posouzení záměru antimonopolní úřad. Majoritním vlastníkem společnosti Sazka je Karel Komárek, který vlastní tři čtvrtiny. Zbytek, tedy jednu čtvrtinu, vlastní Šmejc. Investiční ředitel KKCG se k celému plánu vyjádřil jasně:
„Naší strategií je vybudovat rozsáhlou diverzifikovanou evropskou skupinu zaměřenou na oblast gamingu (her – pozn. red),“
Pokud tedy antimonopolní úřad nebude mít žádné námitky, Sazka Group bude dohromady vlastnit ohromný majetek. K Sazce, která má tržby přes deset miliónů přibudou tržby společnosti OPAP.
Dominantní Sázkový monopol v Řecku (OPAP), minulý rok překročil tržby čtyř miliard eur (120 miliard Kč). K tomu všemu nesmíme zapomenout připočítat 11% podíl rakouské společnosti Casinos Austrias. Ovšem s jedenácti procenty se nehodlají spokojit, snaží se nárokovat dalších 17%. Zatím jim tento plán kazí rakouský státní monopol ÖBIB.
Sazka je české slovo
Slovo Sazka je odvozeno ze zkratky slov Sázková Kancelář. Což je nezvyklé pro mezinárodní značku, většinou si podnikatelé volí anglické názvy firem, pro případnou expanzi. Největší podíl na zachování jména má samotná historie Sazky, která sahá až do roku 1956 a po celé Evropě tento název zná velké množství lidí. Investoři věří v sílu českého slova Sazka.
Továrna na peníze
Pod novým vedením Sazka evidentně velmi dobře funguje, jen minulý rok Češi prosázeli u společnosti Sazka 9 miliard Kč, na čemž mají největší podíl loterie Sportka, Eurojackpot, Šťastných 10 a Euromiliony. Profit se tím blíží k půl miliardě. Dále se Komárek rozhodl pro nové projekty jako telekomunikační SAZKAmobil a podle mého názoru se Šmejcem určitě vymýšlí další nové plány. Uvidíme v budoucnu, co dalšího si pro nás nové vedení sazky připraví.
Líbil se ti tento článek?
0%
Autor obsahu
Ondřej Krejčí
Redaktor · Loterie
O loterie se zajímám již od roku 2011 a dodnes se mě tento koníček drží. V roce 2016 jsem založil o loteriích web Vyhraj.com, který jsem následně v roce 2017 prodal, avšak za podmínek, že budu moci stále publikovat na téma loterií a stíracích losů. Nyní jste na webu, který má s novými majitely nový kabát a mnohem více informací.
Na našem webu používáme cookies, mimo jiné za pomoci Google nástrojů. Díky nim umíme správně zobrazit obsah, zjistíme, co se na webu děje a nabídneme vám reklamy na míru. Pro více informací mrkněte sem.
Nutné
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout. Jejich konkrétní výpis naleznete zde: https://vyhraj.cz/zasady-cookies/#cookie-list
Preferenční
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem. Jejich konkrétní výpis naleznete zde: https://vyhraj.cz/zasady-cookies/#cookie-list
Statistické
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference. Jejich konkrétní výpis naleznete zde: https://vyhraj.cz/zasady-cookies/#cookie-listTechnické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketingové
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely. Jejich konkrétní výpis naleznete zde: https://vyhraj.cz/zasady-cookies/#cookie-list