Jsem Barča, ráda a poutavě píšu o běžných i složitých tématech, přicházím s neotřelými nápady a ještě o kousek radši se zlepšuji a získávám nové zkušenosti. I to je důvod proč jsme s Vyhraj.cz navázali kontakt - začalo to jako nová zkušenost, pokračuje to jako skvělá spolupráce.
Sazka z našeho trhu zmizí, přivítejte Allwyn!
Po sedmi desetiletích se z českého loterijního světa vytratí jistota! Všemi milovaná Sazka poprvé za celou dobu své existence změní název i logo. Podívej se s námi na rebranding nejznámější české loterijní společnosti hezky zblízka.
Sazka připravuje rebranding!
Společnost se stabilní a dlouhou historií
V kalendáři se psal rok 1956, když na český do té doby loteriemi poměrně nepolíbený trh vstoupila nová společnost. Loterijní společnost s výrazným vizuálem a trefným názvem Sazka si rychleji než kdokoli čekal vytvořila poměrně silnou komunitu sázejících.
Z první loterie, kterou společnost spustila v dubnu stejného roku – ze Sportky, se rychle stala nejoblíbenější hra v celém Československu. Následující roky i desetiletí se celé rodiny scházely u televizorů a netrpělivě čekaly na přenos slosování této loterie.
Jak se hranice trhaly a doba měnila, tak se ze Sazky stal symbol jakési jistoty. Vždycky tady byla. Na ulicích se po setmění rozsvěcely ikonické žluté koule s nápisem “Sazka” oznamující prodejní místa, jejichž síť se rok od roku rozrůstala.
I samotná společnost se napříč lety zvětšovala a rozšiřovala i své portfolio. V roce 2012 se společnost stala součástí skupiny KKCG a o dva roky později pak přidala do své nabídky oblíbenou evropskou hru Eurojackpot. O další 3 roky později, v roce 2017, spustila společnost dnes už známý web, na kterém nalezneš kromě všech nabízených her i všechny novinky a zajímavosti Sazce a jejích hrách.
Místo oslavy 70 let přichází změna
V příštím roce, pokud dobře počítáme, by tak Sazka slavila své sedmdesáté narozeniny na českém trhu. Avšak místo velkolepé oslavy dojde k jiné, ale stále velkolepé, změně.
Spolu s oslavou dlouhé historie oblíbené loterijní společnosti přijde totiž i naprosto radikální změna identity. Z oblíbené české Sazky se stane o něco světovější Allwyn. Změna se dotkne prakticky všeho. Názvu, vzhledu, nabídky her i odměn, zkrátka všeho, co Sazku dosud dělalo Sazkou. Cílem celé této proměny je omlazení značky.
Dlouhá historie, která poskytovala v očích hráčů Sazce stabilitu a navozovala jakýsi pocit “bezpečí”, se totiž stala taky takovou brzdou jakéhokoliv možného rozvoje a posunu značky.
„Se změnou názvu přijde nová energie a věřím, že i posun ve vnímání značky jako více moderní a atraktivní pro mladší generaci. Přijetí značky Allwyn v lednu příštího roku je dalším důležitým milníkem v úspěšném příběhu Sazky. Otevírá nám nový prostor pro růst, uvedeme řadu novinek a moderní formy her. Přijetí jména naší mateřské loterijní skupiny nás více propojí s globálním světem,“ prozradil Aleš Veselý, generální ředitel společnosti.
Změna proběhne v lednu
Celá proměna identity Sazky na Allwyn je přitom už za dveřmi. Podle oficiálních zpráv by k celé této události mělo dojít už v průběhu ledna 2026. Společně s oznámením termínu ale bylo také prohlášeno, že se hráči nemají čeho bát. Allwyn sice přinese do herního portfolia nové herní možnosti a vymoženosti, ale oblíbené klasiky Sazky nezmizí.
Stále si tak budeš moci užít Sportku, Eurojackpot nebo jiné loterie a stírací losy, které máš rád. Ke tvým oblíbencům ti tak Allwyn spíš jen přinese další a širší nabídku, kterou portfolio společnosti obohatí.
Cílem je rychlejší zavádění inovací
Kromě modernějšího vzhledu a odloučení od historie, která je zatížená dlouhými lety provozu této značky, je motivací k této drastické změně také světovější prezentace a rychlejší zavádění inovací. Díky novému jménu, vizuální identitě a “čistému štítu” bude mít platforma možnost rychleji zavádět nové věci a inovace. Všeobecně by měla celá platforma působit a fungovat moderněji, rychleji a lépe reagovat na měnící se hazardní trh a poptávky hráčů.
Změna se samozřejmě dotkne i prodejních míst. Místo charakteristických žlutých koulí můžeš od ledna u prodejních míst Allwynu vyhlížet symbol čočky s písmenem A. To však není jediná změna. Spolu se změnou vzhledu se i rozšíří síť všech prodejních míst. Nově bude Sazka (Allwyn) nabízet své služby, loterie a losy i v kavárnách, pekárnách či večerkách. Usnadnění přístupu k hrám se dotkne i webové platformy a aplikace, které budou modernizovány a upraveny tak, aby hráčům poskytovali ještě snazší přístup k produktům a službám.
Jaké emoce v tobě chystaná změna budí?